ROČNÍ DÍTĚ NESPÍ ANI HODINU, JSEM UŽ ZOUFALÁ (část 2. )

OTÁZKA MAMINKY

Hezký den Zuzko,

moc děkuji za milou odpověď. Nedalo mi to a ještě odepíšu na Tvé otázky. Třeba Tě ještě něco  napadne .

Předem chci poděkovat, že si mi řekla, ať jsem k sobě milá. Upřímně mám občas pocit, že selhávám. Potřebovala bych, aby den měl 30 hodin, abych vše stihla… Stihla bych to pak? 

Takže k dotazům… Přes den již nenosím. Malý je živý a jakmile ho spoutám, byť ke mě, tak ječí. Nosítko používám jenom když jdeme na výlet, kam se s kočárkem nedostaneme. 

Uspat ho manžel nemůže, bohužel, i když vidím, že by rád. Usíná výhradně u prsa. To samé přes noc. Kdykoliv se vzbudí, jen se přisaje a spí dál. 

A čas na sebe mi přijde opravdu jako scifi. Mým relaxem je tak maximálně jednou týdně procházka lesem se psem. Víc nic.  Vím, že je to špatně. 

Nejde mi ani tak o to se vyspat, jako spíše mít čas sama pro sebe, když ho položím do postýlky. 

Chci dodat, že hlídání mám. Bydlíme s tchýní v baráku. Dcera za ní pořád běhá. Občas jí dám i malého. To pak máme čas pro sebe s dcerou na kreslení a vyrábění atd. 

Víc mě nenapadá, jak přiblížit situaci u nás. Dříve jsem ho položila do postýlky a vydržel třeba 3 hodiny.

Děkuji za vyslyšení. Za chvíli máme jet na hory a vím, že jediná budu chodit spát v 8 večer s malým a bude mě mrzet, že si nezahraju ani hru s ostatními. V tenhle moment mě přepadnou výčitky, že mám být ráda, že mám krásného a zdravého syna, a že to nebude trvat věčně.

MOJE ODPOVĚĎ

Milá,
hehe, s tím dnem o 30 hodinách si to vystihla dobře, ani ten by nestačil 😉.

Možná by Ti pomohlo vzít papír a tužku a všechny svoje pocity si sepsat.
Jak na to? 

  • Na jednu stranu napsat, co tě štve, co bys chtěla změnit (vypsat i 10 věcí)
  • Na druhou stranu možnosti, jak dané věci vyřešit.

Příklad:
1. uspávání u prsa – to asi momentálně nezměníš (přestat kojit nechceš). V tomto případě se jako řešení nabízí změn úhlu pohledu. Vidět v tom možnost pro vás dva, budovat váš vztah i tím nehmatatelným způsobem. Je důležité si uvědomit, že by nic nemělo jít přes tebe.

2. čas pro sebe více než 1x týdně – domluvit si jasně 2-3x týdně, kdy budeš mít volno pro sebe (Dát si to jako nutnou jasnou věc, stejně jako když máš domluveného doktora. Děti pohlídá manžel nebo tchýně.)

Udělat z času pro sebe opravdu prioritu.

Vždy se zaměř na jednu věc a pak pokračuj k dalším. Nejde změnit vše najednou, ale postupné kroky ke změně povedou.

Co tím získáš?

☀️ více času sama pro sebe 
☀️ odreaguješ se, přijdeš i na jiné myšlenky, pokud si to dovolíš
☀️ pohodu a spokojenost

Nezapomínej sama na sebe

Určitě je fajn dopřát dětem hodně pozornosti, zároveň však potřebuješ být v rovnováze sama se sebou. Je DŮLEŽITÉ jak se cítíš ty, co ty potřebuješ 😘.

Pokud teď budeš rok „trpět“, čemu tím pomůžeš?

Zuzana Janešíková
Jsem spokojenou mámou. Své zkušenosti a vychytávky JAK FUNGOVAT S DĚTMI předávám dále. Řeším konkrétní situace pomocí vzájemné komunikace a důslednosti.Už žádná nudná teorie, ale čistá prověřená praxe, jak si život s dětmi užít. Více o mně si můžeš přečíst zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů